dag 5 & 6 - Reisverslag uit Theneuil, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu dag 5 & 6 - Reisverslag uit Theneuil, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu

dag 5 & 6

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 September 2016 | Frankrijk, Theneuil

De tweede nacht in de caravan bij Yvon en Patrice was best spooky.. Continu gepiep van een beest rond de caravan. Ik ben gewapend met de zaklantaarn op mijn telefoon gaan uitzoeken wat het nou was... Het bleken egeltjes te zijn. Wat een herrie kunnen die beesten maken!!!! Uiteindelijk hielden ze zich stil en konden we rustig slapen. De volgende ochtend zouden we na het ontbijt richting ren plaatsje gaan waar een markt zou zijn. In the end zijn we er nooit aangekomen.. Geen van beide wist de naam van het plaatsje meer. Uiteindelijk zijn we in Richelieu uitgekomen. Een vestingsdorpje. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn een kerk wezen bekijken. Mooie oude kerk met prachtige glas in lood ruiten. Daarna zijn we een rondje door het plaatsje wezen lopen. Al snel bleek dat er dit weekend een evenement met oude auto's, voertuigen uit wo II, oude tractors enz enz was. Best grappig om te zien. Toen we uitgekeken waren zijn we richting Chinon gereden . Hier op een terrasje wat gedronken. Vanaf het terras zagen wij een kar met paard ervoor. Je kon voor 9 euro een rit door chinon maken. Zo gezegd zo gedaan. De dame op de bij gaf tekst en uitleg over hetgeen we passeerde. A gauce en A droits viel nog te begrijpen maar de rest klonk ons in de oren als: als u links kijkt ziet u rechts niets. De tocht duurde zo ongeveer 40 minuten. Na de tocht zijn we snel richting de caravan gereden want er stond een bbq met de hele " camping" gepland. Het wachten was alleen nog op de nieuwe bewoners van de Gite. Gelukkig kwamen ze niet heel laat aan en konden we snel na de nodige aperitiefjes gaan eten. Het was een gezellige avond.
Gelukkig hebben we de volgende nacht geen last gehad van egeltjes. Het is vandaag een eg bewolkte, benauwde dag met zon 28 graden. Niet heel prettig weer... Vandaag gaan we weer proberen om naar een markt te gaan in het plaatsje langeais.We waren wat laat.. De markt zou om 13.00 afgelopen zijn en wij waren er rond 12.30. De markt was niet heel veel bijZonders. Veel groente en fruit. In een parkje hebben we ons brood opgegeten en zijn toen naar een kasteel aldaar geweest. Het is tenslotte een kasteel gebied waar we zitten dus dit moet je wel gedaan hebben. Na afloop een lekker ijsje gegeten en bij terugkomst bij Yvon en Patrice even kn het zwembad met ijskoud water gedoken brrrrrrr het water was volgens de Kermit de kikker thermometer maar 20 graden. Patrick bleef er langer in.. Ik was er al snel uit. Patrice kwam vragen of we mee gingen naar Claude. Claude is de buurman. Al die Fransen hebben een gave waar ze aperitief in brouwen. Ik noem het schimmel grotten. Patrick is met Patrice bij claude op visite geweest in de schimmelgrot. Ik heb ondertussen gekookt. Best uitgebreid al zeg ik het zelf! Tres bien! Nadat alle troep opgeruimd was zijn we yahtzee gaan doen en lag ik al vroeg te slapen.

• 05 September 2016 - 12:35

Marianne:

Hoi Iris en Patrick,

Leuke dingen doen jullie! Die voertuigen is ook wel wat voor Eric, ha ha.
    En inderdaad, als men snel Frans spreekt., is er al gauw geen touw meer aan vast te knopen.
    Leuk die egeltjes, schattig! Weet er alles van, gerommel, snuffelgeluiden enz.
    Veel plezier!

groetjes, Marianne