dag 7 & 8 - Reisverslag uit Theneuil, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu dag 7 & 8 - Reisverslag uit Theneuil, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu

dag 7 & 8

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 September 2016 | Frankrijk, Theneuil

Inmiddels zitten we alweer een week in Frankrijk. De tijd vliegt voorbij. Afgelopen maandag zijn we naar de stad Tours geweest. Dot is ongeveer een uur rijden vanaf Theneuille. Hier hebben we wat winkels bekeken, een mooie tuin bewonderd en echt een giga grote boom bekeken. Ook nog even in een prachtige kerk geweest. Vervolgens langs de Loire gelopen en wat gedronken in een piraat achtig terrasje . We wilden nog even terug naar de hoofdstraat, maar waren verdwaald.. Inmiddels zijn we erg handig geworden in de Franse taal.... Met handen en voetenwerk weten we ons inmiddels aardig verstaanbaar te maken zoals al eerder gebleken. Toen moesten we uit gaan leggen dat we op zoek waren naar oordopjes.... Uiteraard nog even langs de Mc Donald . Uitgebreid eten was savonds niet meer nodig. Het werd een heerlijk culinair soepje uit blik en een stokbrood met Franse kaasjes.
Dag 8 inmiddels al; vandaag zijn we hals over kop richting Bourgaille vertrokken. Onze buren vertelde ons dat er daar een markt was. De markt duurt maar tot 13.00 dus Opschieten geblazen. Erg leuke gezellige markt. Bij een bakkertje een heerlijk warm broodje met ham en kaas gegeten en lekkere Franse soesjes (choquettes) gehaald. Daarna onze tocht vervolgd naar een super grappig en mooi sprookjes kasteel. Dit kasteel is vooral gericht op sprookjes. In de kasteeltuin was een bos aangelegd met allerlei activiteiten voor kinderen. Het was vandaag zo warm dat we blij waren in het koele bos te kunne rondlopen en uiteindelijk dankbaar gebruik konden maken van de hangmatten in dit bos. Totdat er kleine hagedissen voorbij kwamen.. Ik was het toen al snel zat en we zijn richting de caravan gegaan. Daar in ons privé ijs zwembad een duik genomen en daarna lekker in chinon wezen eten.
Het was een gezellige dag

• 07 September 2016 - 13:42

Peter Hoedemakers:

Zo jullie zijn lekker cultureel bezig, mooie stad Tours en de Loire is fantastisch met al die kastelen.

Een ding begreep ik niet wat is : " piraat achtig terrasje" geen idee maar als het maar leuk is.

Trouwens Iris; het is woensdag heb je Valeo al ? ;-)

• 08 September 2016 - 10:15

Connie:

Hai Iris, net jou verslag gelezen, ziet erallemaal gezellig uit

• 09 September 2016 - 21:40

Eric:

Hallo Iris en Patrick,

Van Marianne hoor ik net dat jullie onderweg naar huis zijn.
    Zoals ik het gevolgd heb hebben jullie veel mogen zien en beleven.
    Ik vond het leuk een kijkje te krijgen in de keuken wat betreft jullie ervaringen.

Als jullie thuis zijn, neem het er nog even van als je nog vrij hebt.
    Het weer wordt heel mooi.
    Wellicht gauw tot ziens.
    Een familiaire groet aan jullie allen van Eric.