dag 3 & 4 - Reisverslag uit Theneuil, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu dag 3 & 4 - Reisverslag uit Theneuil, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu

dag 3 & 4

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 September 2016 | Frankrijk, Theneuil

Inmiddels zitten we een stukje zuidelijker in Frankrijk, maar ik wil jullie natuurlijk niet onthouden wat we dag 3 & 4 hebben gedaan;
Dag 3 zijn we na een lekker ontbijt en een heerlijk bad richting Omaha bracht gereden. Daar wat rondgereden en in een baai wat gedronken. We kwamen voor de oorlogsvliegtuigen , maar niet kunnen vinden. Mijn moeder had thuis een heel handig compact boekje over verschillende bezienswaardigheden in Frankrijk. Daar stond eea over Utah beach in. Uiteindelijk toch maar daarheen gereden en gelukkig niet voor niets! Ontzettend veel bunkers in de duinen hebben we daar gezien, voertuigen in de zee en we hebben aldaar een museum bezocht. In dit museum hebben we echt van alles uit wo II gezien; uniformen, wapens, vliegtuig, vitamine patronen, legervoertuigen enz enz. Heel indrukwekkend. Rond 18.00 richting st Michel teruggereden en onderweg bij een apotheek in mijn beste Frans met handen en voetenwerk oordopjes gehaald. Erg grappig om te zien hoe ver je met komt met uitbeelden whahahaha. De dame welke ook geen Engels sprak begreep mij gelukkig snel! Daarna doorgereden naar Buffalo grill en een lekkere Mixed grill gegeten. Het toetje werd een ijsje en soort van milk shake bij de Mc donalds. Daarna door naar het hotel en heerlijk geslapen na al dat geloop!
De volgende ochtend moesten we al onze spulletjes bij elkaar gaan zoeken want het is verhuisdag. Nog even gebadderd en toen alle spullen in de auto gezet. Even snel naar een bakkertje om wat te ontbijten en nog even met de shuttle bus richting het mooie st Michel. Bij binnenkomst de gendarmeries begroet. Erg scherpe controles. Je komt er niet zomaar binnen. Gelukkig hebben wij zeer eerlijke gezichten en mochten snel doorlopen. Daar nog even de meeuwen een stukje koek gegeven en wat mooie foto's gemaakt. Rond half 1 zijn we terug gegaan richting het hoteldorp en zijn richting Theneuille vertrokken. De reis verliep voorspoedig. Rond 17.00 kwamen we bij Yvon en Patrice aan.aldaar allemaal bekenden van ons; Sjoerd en Hennie en natuurlijk de hond Mac zijn er dit jaar ook weer. Nieuw is voor ons het zwembad waar we later van de week absoluut in gaan plonzen. Alle meegebrachte spulletjes welke wij van Nederlandse familie en natuurlijk wat wij zelf mee hadden genomen werden dankbaar in ontvangst genomen. Na een drankje even bij de paardjes wezen kijken. Sambre gaat niet zo goed.. Eerder die dag is de veearts al geweest. Sambre is nu 25 en begint echt oud te worden. Hij is nu met deze hitte erg dampig. Dampig betekend benauwd. Hij heeft medicijnen gekregen, deze lijken te werken. Het beste zou zijn als het ging regenen... Ik denk dat ik hem maar mee drug neem naar Nederland ;0)))
Na een heerlijke 4 gangen maaltijd welke Patrice voor ons gemaakt had zijn we richting de caravan gegaan. De WiFi is niet zo erg sterk, maar redelijk te doen. We konden niet op de iPad naar youtube kijken maar iris zou iris niet zijn als zij daar geen oplossing voor had: de portable dvd speler ! Daarna gaan slapen en vanochtend door een haan wakker gekukkelekuuuuuuuud! ( vanavond eten we dus zoals jullie vast begrijpen gebraden haan.... Grrrrrrr)

• 03 September 2016 - 11:56

Peter:

Iris en Patrick qua eten, komen jullie niets te kort. Hetziet er allemaal fantastisch uit maar ja wat wil je ook, het is Frankrijk.
    Iris, voor jou mooi dat je nog even met paarden in de weer kan.

Geniet morgen hier veel regen en 19 graden.

• 03 September 2016 - 14:00

Marianne:

Hoi Iris en Patrick,

Druk programma hebben jullie, maar wel de moeite waard!
    Heb ook de foto,s op Eric,s mobiel gezien, interessant hoor!
    En gefeliciteerd met Sharon,s verjaardag!

groetjes, Marianne

• 03 September 2016 - 15:41

Pieta:

Hoi iris en Patrick
    Ziet er goed uit allemaal leuk ook die caravan ook een oven zo te zien

• 03 September 2016 - 15:44

Pieta:

Iris gefeliciteerd met Sharon en geniet er nog van gr Hans en pieta

• 04 September 2016 - 11:41

Connie:

Hai Iris, ziet er allemaal reuze gezellig uit3 sepember s ochtends heeft het hier geregend maar de rest van de dag was het heerlijk weer, niet te warm en niet te koud. Vandaag regent het af en toe en ookonweermaar Sharon vindt het toch no wel warm.

• 04 September 2016 - 11:48

Connie:

Hai Iris, nu ook je verslag gelezen, je bent weer net zo druk als thuis.!! Leuk en gezellig allemaal !! groetjes aan iedereen....