aankomst, dag 1 - Reisverslag uit Beauvoir, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu aankomst, dag 1 - Reisverslag uit Beauvoir, Frankrijk van Iris Depenbrock - WaarBenJij.nu

aankomst, dag 1

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Augustus 2016 | Frankrijk, Beauvoir

Gisteren was het na weer een jaar hard gewerkt te hebben eindelijk de eerste dag van onze vakantie. Negen uur zouden we richting st. Michel vertrekken. Uiteraard gingen we later weg.. Eerst nog even mijn autosleutels naar de garage brengen, want mijn slot spookt nog steeds. Daarna nog even snel de buren gedag zeggen en rond half tien vertrokken. We waren nog maar net de snelweg op en ja hoor wat zijn we allebei vergeten... Zonnebrand... Niet heel handig... Kopen we wel in Frankrijk .De reis verliep voorspoedig. Rond zes uur kwamen we aan. Groot ontvangst door parkeerwachters. Wij vroegen hen waar we moesten parkeren. De man vertelde ons dat we het hotel moesten bellen voor een code voor de slagboom waar we door moesten. Uiteindelijk heeft die man voor ons gebeld. Tja zijn Frans is beter als het onze en zijn mobiel belt goedkoper naar een Frans telefoonnummer als het mijne!! ( we blijven Hollanders he) al snel kregen we een code en konden toch zeker 5 meter verder rijden: gendarmeries ... Zij vroegen ons naar onze reserverings bevestiging en bekeken de berg spullen welke we achterin de auto hadden liggen. Gelukkig hebben wij eerlijke gezichten en mochten we verder rijden. Al snel waren we bij ons hotel en konden we de spullen naar de kamer brengen. Het is een nette kamer, niet al te groot maar dat geeft niet zolang het maar schoon is toch?! Even snel ons opgefrist en naar het restaurant naast het hotel gegaan om wat te eten. We hebben heerlijk gegeten. Na het eten nog even richting st. Michel gelopen en verbaast naar wat Japanners gekeken hoe zij een creatie voor een foto maakten. Een hele groep Japanners had het licht van hun telefoon op 1 persoon gericht staan en deze persoon moest vervolgens in verschillende poses op de foto. Rare lui die Japanners... Na deze merkwaardige foto sessie zijn we naar het hotel gegaan en gaan slapen.
We waren al bijtijds op. Lekker ontbeten, iris heeft gebadderd en daarna naar st. Michel. Er rijden pendel bussen heen en weer tussen het hoteldorp waar wij logeren en st. Michel. Ook kun je met paard en wagen erheen, maar dat vind ik er een beetje zielig voor de paarden uitzien dus dat doen we maar niet. Binnen 10 minuten waren we op de plaats van bestemming. Super mooi uitzicht, maar wat een trappen... Dat wordt spierpijn morgen.... We zijn helemaal naar boven geklommen en hebben de abdij bezocht. Wat een uitzicht !! Na de bezichtiging op een trap voor een oud klein kerkje onze meegebrachte bammetjes opgegeten en wat gedronken. Daarna het kerkje in geweest en een kaarsje gebrand voor al die wij liefhebben. Dit hoort er uiteraard bij! Daarna nog wat rondgelopen, ijsje gegeten en rustig aan terug naar de bus gelopen. Nu even relaxen en vanavond terug om gezellig op st. Michel wat te eten

• 31 Augustus 2016 - 21:03

Peter:

Hallo Iris en Patrick,

Leuke foto's en jullie hebben een hoop werk gedaan door daar ook helemaal te gaan slapen.

De trappen zijn daar heel erg hoog maar je kunt ook leuk over de stadsmuur lopen.

Prachtig weer veel plezier nog gewenst in La douche France

Peter

• 01 September 2016 - 12:35

Eric En Marianne:

Bonjour les vacanciers en France!

Dat ziet er heel goed uit, een fraaie blauwe lucht en een mooie omgeving.
    Zo op de kaart te zien zitten jullie ook vlakbij de UK, namelijk bij de eilanden Guernsey en Jersey.

Geniet er maar lekker van en neem een lekker wijntje vanuit de streek op onze gezondheid!

Met een hartelijke groet,
    Eric en Marianne.

• 01 September 2016 - 13:21

Marianne:

Hoi Iris en Patrick,

Ik zit nu even voor de p.c., ik zie dat Eric ook gereageerd heeft, ha ha.
    Ziet er mooi en gezellig uit daar!
    Veel plezier en ook groetjes aan Patrick!